• Dlaczego wierzę?, ks. F. Sawicki

Brak towaru
18.00
Wpisz swój e-mail
Opinie
brak ocen
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 12
ORLEN Paczka 12
InPost paczkomat 14.07
Kurier 20
Dostępność Brak towaru
Waga 0.15 kg
ISBN 978-83-962800-4-6
Zostaw telefon
W religii chrześcijańskiej przedmiotem wiary są prawdy, objawione przez samego Bo­ga. 
Kto wierzy w Objawienie Boskie, musi oczy­wiście przyjąć naukę objawioną jako bezwzględnie pewną i obowiązującą prawdę.
Niewiara byłaby nieufnością i nieposłuszeństwem wobec Boga. Prze­jęty właśnie tą pewnością,
że dogmaty co do treści swej są prawdą objawioną, uważa Kościół kato­licki zachowanie i obronę wiary dogmatycznej za swój święty obowiązek.

Stąd się też tłumaczy, dlaczego Kościół nie to­leruje nieuznania nawet jednego dogmatu.
Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że można by pozostać dobrym katolikiem,
choćby się miało pewne zastrzeżenia co do tego lub owego do­gmatu, szczególnie jeżeli nie chodzi o nauki fun­damentalne.
W rzeczywistości zaś nie powstałaby tylko nieznaczna luka w składzie wiary dogma­tycznej,
lecz początek ten pociągnąłby za sobą zachwianie całej wiary. Po części już dlatego, że każdy dogmat łączy się wewnętrznie z całym sze­regiem innych dogmatów,
tak iż nieuznanie jedne­go zmusza logicznie do zaprzeczenia innych. Głów­na racja zaś jest ta, że zaprzeczenie choćby jednej prawdy objawionej podkopuje podstawę ca­łej wiary,
która polega na Objawieniu Boskim. Kto ma pewne zastrzeżenia co do nauki religii chrześcijańskiej, tym samym oświadcza, że nauki tej nie uważa za naukę objawioną,
bo w takim ra­zie musiałby ją w całości uznać za prawdziwą. Je­żeli inne artykuły wiary przyjmuje,
ponieważ le­piej odpowiadają własnym jego poglądom albo nie sprawiają mu tyle trudności, to wiara ta osta­tecznie już nie polega na Objawieniu Boskim,
lecz na rozumowaniu własnym, nie będzie więc już wia­rą katolicką w ścisłym znaczeniu. Jest ona może częściowo jeszcze katolicką co do treści, ale nie co do podstawy".

Książka poprzedzona wstępem x. Ł. Szydłowskiego FSSPX
 

s. 126 , format: 115 x 175mm, oprawa miękka

Podpis
E-mail
Zadaj pytanie